Tuesday, January 25, 2011

ASSASSIN

Assalamualaikum.... Yeyy!! Berjaya jugak aku masuk blog.. Aigoo. Kenapa line wireless weng secara tiba2 seminggu lepas..?? Benar2 x paham.. Haih. Last kali aku lepas addict 'blogging' latihan ilmiah ja. Ha3.

Orait... Sabtu lepaih aku setel tengok IRIS. Cerita niyh tahun 2009. Tapi nak wat cna.. Aku baru lepas layannn ja. Kuang3. Punya excited aku habaq kat Amie aku habeyh tengok IRIS. Bengaaaaang ja aku dia kata Iris yang Rosyam Nor blakon tu.. Wargh!! Woi.. Ni cita Korea la pupu.. Adoiii.. Hahahahhaahhaa.

official promo

Cerita ni pasai konspirasi, penyingkiran, pengkhianatan, persahabatan, kesetiaan, & x terkecuali laa pasai percintaan. Plot yang memang advance.. Lain dpd yang lain la. Tembak2 still tembak2. Tapi..., love story depa memang menyayat hati dan meruntun perasaan.

Tema utama: Action, romance, thriller.

Cerita ni jugak melibatkan banyak negara. Hungary, China, Jepun.. (Haiii.. Best tui.., sambey2 acting p melancong.. Ouchhh!)

Casting ada..., 1, 2, 3, 4, ... X taw aku.. Ramai ngat. Tapi ada 7 watak utama la.

Lee Byung Hun as Kim Hyun Jun

First impression aku kat dia: very loving person. Weeeewiiiitttt.. Sayang nak mampuih kat gf dia. Sooo romantic la baby blog. wink! (^_~) Sangat mementingkan persahabatan ngan brother dia. Dia percaya brother dia bukan devil, tapi didevilkan oleh Baek San. Memori zaman kanak2 dia hilang kerana...??? tekalah sendiri. Hahahaha. *=P "Please erase all memory about me"

Kim Tae Hee as Choi Seung Hee

Check punya check.., actress Love Story in Harvard.. Aku x sangka dia ni pegang watak tough woman. Lam cita Love Story in Harvard tu.., dia sangat lemah lembut. Aicehhh.. Tapi, memang aku x nafi, bakat ayaq mata dia bgabung plak ngan Lee Byung Hun memang vogue abeh!! Haha. "If you die, I can't survive"

Jung Joon Ho as Jin Sa Woo

Start episod bpa tah..., aura nak melempang dia sangat tinggi. Haha. Kira watak dia memang menjadi aa. Dia x sedaq, sebenaqnya dia telah dimanipulate oleh NSS Director. " You never know me!!"

Kim Seung Woo as Park Chul Young

Nak memajukan Korea Utara, tapi bukan dengan cara berlakunya pembunuhan ke atas rakyat Korea. Memang sempoi.. Dia ni pun jadi mangsa manipulate saat2 akhir.. Terpaksa khianat leader dia demi keselamatan 15,000 orang.

Kim So Yun as Kim Seon Hwa

Assistant Park Chul Young.. Ego yang akhirnya makan diri sendiri. Ada 1 scene yang aku x sangka dia wat pengorbanan yang melibatkan nyawa dia.. Nampak keraih.. Tapi..., hampa tengok la sendiri.. "I will never forget your butter coffee"

T.O.P as Vick

Haaaa... Hat ni memang hantu x dak perasaan. Kalaw x bukan professional killer laaa. Mak aihhh.. Ada gak orang macam dia. Aishhh. Dia muncul sat2 ja. Tapi....., impak perbuatan dia sangat besaq. Bunuh orang dengan muka yang kering. Senyuman cocky beliau sangat macho. Hahahahaa *=P

Lagi sorang adalah Director Baek San lakonan Kim Yeong Cheol. Don hav his photo lol. Muka innocent. Tapi sangat jahat. X padan dengan tua. "One person life is always been arranged by someone else"


Kenapa aku ambik pic atas niyh..?? Haaa.. Vick niyh bangsa yang x punya hati perasaan. Dia sanggup wat apa saja, asai dia dapat apa yang dia nak. First kali dia bagi pmpn ni tangkap cintan habeyh kat dia. Then dia bunuh pmpn tu. Pas bunuh uu.., dia blah dpd rumah pmpn tu macam tuuuu ja. Gilak ahh!! Binatang x kejam macam dia. WTF tui hg Vick!!

Serius aku cakap..., SETIAP episod wajib ada scene yang menusuk jantung hati (atau adakah aku yang feeling tlajak..?? a a a a a)

Kesimpulannya.., cerita yang sangat best. Mula2 aku rasa agak boring. Tapi..., last kali memang x nafi, best ah.. (^_^) Actually aku ni bukan layan sangat cerita2 cm tembak2 niyh. Tapi bila aku tengok teknologi yang depa guna untuk investigate every single things, jatuh chenta aa.

Emm.. Ending cita niyh x bpa nak satisfy hati aku. Sapa assasinated TK-1??!! Bengang kot!!

p/s: X sabaq nak tengok Athena. Bukan kerana chenta hatiku Siwon yang acting dalam cita tu.., tapi nak tengok plot cerita dia cna plak.. Pas uu bleyh aku decide antara IRIS ngan Athena mana yang best.. Heheh.

pengkritik x bertauliah a.k.a komen ikut suka hati,
-munirah azmi (^_^)

No comments:

Post a Comment