Sunday, April 11, 2010

Pengkabungan

Hari ni rakyat Kedah gloomy. Hehe. Bkabong bola kalah (penalti k..??) Kalah bermaruah... Haa... Baru betui..

Macam2 ragam tym final semalam.. Mahan (Helmi Eliza fan) bersama rakyat kedah di perantauan saha p cafe, nak tengok bola. Tup2 tokey kedai bukak cerekarama Tiupan Sangkakala. Hangat ja depa... Che roih yg fanatik ngan Baddrol Bakhtiar.., b'kata kepadaku (msg)..,

"Semua nak tengok cerekarama. Aku sorang ja nak tengok bola. X dak semangat bola langsung. Ada babak menarik habaq kat aku" Ha3. Ros, ros. A++ aa bab bola. Hehe.

Selama Piala FA niyh..., aku nak penah ambik kesah. Lantak aa.. Ada aku kesah.............. Tak penah2 aku layan bola. Aku ingat g Mama kata, "tengok bola macam dia laki. tukaq channel lain.." Erkk. Best apa Mama. Hehe. Tapi semalam mmg aku praih aa.. Sebak tuuu Kedah kalah (lu feelin la mangkuk.. suka hati gua aa).

Player N9 aku (ngan pupu aku, amie) suka yg pakai jersi num 10. Shaffik Rahman. (gatai syiott...) Kira seminggu sebelum match, aku dok blurr (kononnya) nak sokong Shaffik ka Kedah. Owh, tidak! Kueng3 (gaya Seha). Bila Baddrol Bakhtiar bubuh gol..., yaaa tidak ragu lagi. Aku sokong Kedah. Negeri Queda negeriku.................. Timbul kesedaran. Kalaw sokong Shaffik... CONFIRM!! Sebab hensem. Opss!! Kantoi.. Then bila Shaffik Rahman sumbang 1 gol untuk N9.., aku secara spontannya meluat gila... (padahai sebelum niyh fanatik oo..) Best cna pown.., Kedah mmg kat hati. Dekattt di hati cam TV9.

Walawpun kalah t'sangat8888 tipis, congrats kat 2 players kedah yang dapat best player ngan keeper. Zass~~

Helmi Eliza Elias a.k.a Mie Yeh ngan Baddrol Bakhtiar a.k.a Abg Badd (rosni yg panggey)

Papapown..., PULUN KEDAH PULUN..

-munirah azmi

No comments:

Post a Comment