Wednesday, March 24, 2010

Az-Ziarah..

Walawpun dah lama Mama ngan Baba p Medan (Ngah In ngan Ngah Noma pun p jugak), Indonesia.., aku tetap nak wat entry untuk hari niyh.. Huhu. Both my parents went to Medan last 6th December 2009 until 12th. 7 days. (they left me. uwaaaaaaaaa)

Kenapa aku pilih nak cita serba sikit pasai ni? Sebab kehidupan di Indonesia menginsafkan aku.. Darurat sangat (walawpun aku hanya tengok gambaq). Jauh panggang dari api. Terlalu banyak perbezaan antara negara depa dengan negara kita. Wahai rakyat Malaysia...., bangunlah daripada khayalan yang mengasyikkan kita daripada terleka dengan nikmat2 yang terbentang di depan mata- keamanan, pembangunan, kekayaan (elemen utama yang dititikberatkan)

First of all, both my parents, Ngah ngan Ngah Noma serta rombongan depa dok kat 3 hotel, Madani, Danautoba International, ngan Green Garden. Lanskap pun cantik.. Huhu. Aku nak cerita panjang pun aku x taw (aku taw..., tapi x ingat plot perjalanan. hehe). Cakap banyak.., satgi merapu lak. Hampa tengok ja la.. Pas uu wat la comparison.... Ok??

Di tengah2 kesibukan bandar..

Penanaman padi kat sana

High School Students

Sedikit maklumat yang aku dapat..., all tourists called Lake Toba. But for Indonesian.., they were familiar with Danau Toba. 100 km panjang, 3o km lebaq (habeyh 1 Kedah Baba kata) 505 m kedalaman. Hebatkan, kuasa Allah..??


Aku rasa tym ni kat swimming pool Danautoba International

Belakang tu Lake Toba

Situasi kat sekolah rendah di sana..

Pemandangan kawasan perumahan

Hmm..., kat sana ada jugak ayaq terjun. Nama dia Sipisopiso. Aku rasa just p tengok jaa.. Nak kata p mandi-manda.., Mama x gtaw lak.. Terletak kat Tanah Tinggi Batak, Sumatra seterusnya menjadikan air terjun tertinggi di Indonesia (360 kaki)..

Air Terjun Sipisopiso

Mama ngan primary school kids

Lawatan kat ladang limau
p/s: kat bawah balut plastik tu strawberi

My beloved Baba jadi model jap eh.. Heheh.

Ni tuan punya ladang buah limau. (relax ja dia)

Guess ni majlis apa?? Kenduri kawen....
p/s: aku tkjut gila Mama bgtaw ni kenduri kawen.. jauh beza ngan negara kita

Kediaman di tengah2 kota

Kat pasar.. Cni ja depa juai arnab. Dasyat tui..
(yg aku heran..., x lari bceridau plak arnab2 tu)

Tym ni rombongan depa p Istana Besar

Last hotel b4 went back to Malaysia...

Ewahhh... Senyum depa bleyh p Indon

Dengan ini..., ambillah iktibar wahai rakyat Malaysia..

No comments:

Post a Comment