Sunday, January 10, 2010

Semalam..

Semalam aku b'peluang jugak celebrate b'day ngan roomate aku 2 ekoq tuh.. (Seha ngan Alia). Kami p Mines ja. Hmm.., bleyh tahan ramai gak tym nek tren. Kira tahap jadi sardin. (Sep bek x jadi tuna.. Lega.)

Kami sampai Mines around 1.15 p.m. Kira ok la... Sampai2 tu x lapaq g sbb kami pun baru ja breakfast di tengah hari. Kui3. Dah sampai tu.., apa lagi. I'm searching a new pair of shoes.. Kasut lama dah gawat darurat ja. Heheh. Lama gak dok melilau p belek kasut. Ada 1 kasut tu mmg vogue abes. Kasut kulit. Aku pusing belakang tapak kasut tuh. Saiz ada. Tapi..., dah kasut pun vogue, harga pun vogue la.. Telan ayaq lioq jugak.. Dpd aku invest banyak duit kat kasut tuh.., baik aku wat belanja makan (makan jugak yang aku pikiaq...). Lain la kalaw Mama ada.. Bleyh dia support. Heheh. Last kali aku cancel beli kasut tu.. Huhu. Cari punya cari, jumpa gak lucky shoes tuh. "Kasut standard kita," kata Alia suatu masa dulu.. Hehe. Tapi kewajipan terhadap Ilahi tetap x lupa....

Pastu? Kami p jadi artis x bertauliah la.. Lepas gian, lepas tension.. Box 1st, 10 lagu.. Dasyat tui. Alia nyanyi lagu matahari, teruskanlah. Dia syok sungguh ngan lagu Agnes Monica. Aku pun x taw sepa. Feeling dia nyanyi. X paham aku... Seha plak cop lagu De Laila ngan Cinta Untuk Syakila. Minah ni suka sungguh lagu hat kena 'tarik' abes. Hehe. Ceha, Ceha. Aku..?? Aku mesti la pilih lagu Saleem, Bukanku Tak Sudi ngan My Heart Will Go on. Dua2 lagu slow.. Heheh. Dah buhsan jadi artis solo.., kami vokal duo plak. Depa 2 org nyanyi lagu Richard Marx kat aku. Right Here Waiting For You.. Special kat aku.. Huhu. (Aku kan b'day girl... Hehe) Thanks beb. Dah tu aku ngan Alia pilih Ceritera Cinta. Last kali jadi vokal trio.. Ha3. Hampa Hatiku. Kira hat jadi rapper tu Seha aa.. (Hat t'silap sebut kami wat x dengaq ja. Kah3). Alia plak ambik part dangdut. Ha3. 1 lagu g, silap tekan. Kami nak lagu Take Me To Your Heart hat Michael Learns to Rock nyanyi. Tertekan lagu sapa dia x taw. Tajuk sama, tapi artis lain. Hampeh tui.. Lepas depa nyanyi lagu Richard Marx tu.., skrin stuck. Tension tui.. Kna tunggu plak depa repair.

Then nak chow la dari box. Tengok2 Seha plak wat hal... "Woi, aku x puas agi aa. Tambah lagu jom... Aku support." (Walawpun tadi skrin jammed.., tetap tidak mematahkan semangat anak2 seni meneruskan karier part-time mereka. Kah3) Ah.. Sudah. Penyakit dia my dah. Hahaha. Apa g, jommm..... Tapi kami x dok kat box tadi dah. Box 22. Tadi box 18. Okey aa... 3 lagu.Takat sorang satu lagu. Apa sangat. Tgk2 dia mintak 6 lagu. Mampuih guh minah ni. So, 2 lagu la sorang sbg ending.. Alia booking lagu Pretty Boy ngan Mungkinkah. (dua2 lagu ada maksud tersirat...). Aku wajib ada lagu inggeris.. Hehe. Show Me The Meaning of Being Lonely from BSB. (lagu favourite aku ngan mbe2 seangkatan tym skol rendah dulu. tah knp tiba2 aku terigt kat depa..) Then ngan lagu Akulah Kekasihmu. (dah aku yang nyanyi, lagu aku la.. bukan lagu axl's. hehe) Cinta dan Air Mata & Cinta Dewi Kamala menjadi pertaruhan artis Siti Naseha a.k.a Seha. Hehe. Pecah gegendang telinga aku ngan lia dengaq dia nyanyi. Hehe. Thanks Seha...

Dah spend masa dekat sejam lbeyh jadi anak seni, apa g. P makan laa.. Lapaq beb. "Aku ingat korang x lapar. Nak telan lagu je" Kurang asam tui Seha sorang ni. Hehe. Sementara tu, p smayang Asaq la. Pastu makan x ingat dunia. Masa makan tu mata aku lali dah. (tapi tangan ngan mulut b'jalan...) Hehe. Habeyh makan dah dekat kui 6 dah. Last kali barang2 hat keperluan ni terutamanya megi pakai x beli. Kalaw still nak beli, nak sampai kolej kui bpa plak. Nak kna tgu tren la. So.., len kali la beli. Megi bleyh beli kat kafe indon or bangla. Barang len still ada, cuma kalaw beli, ada spare.. Huhu.

Sampai kolej after Maghrib. Janji maghrib aku x babas. Tym balik berdua ja sbb Alia balik umah dia. Dah balik tu baru rasa penat. Heran plak. Masa dok bjalan tu celik plak. Adoi..


ni tym tggu cruise. x bleyh blah buh nama cruise.. padahai bot besa ja. dan lagi dok makan coq pisang ngan coq cempedak. tengah agak2 lapaq tu mmg la sedap...

orang lain dah start 'jamming' aku ambik gambaq dulu. hehe. aku suka la corak dinding box tu. huhu.

turn seha dengan lagu pilihan beliau, de laila..

aku bingit!! eleh alia.., wat gimik tutup telinga konon....

friendship forever.. ni kat box 2nd after jamming kat box 1st tadi..
Aku bersama Cik Puan Alia ngan Datin Naseha.

p/s: bila masa depa kawen ni? ha3.


box second kaler pink nak peach mixed dengan maroon. box mula2 tadi kaler biru ngan pink hat striking.

p/s: aku mmg bleyh jadi duta kaler ah.. ha3. *=P

makan time.. snack plate sorang satu, cheezy wedges favourite aku mesti la x lupa, ngan carbonated drink. walawpun mata dah ngantuk, makan still makan.

p/s: alia, muke ko dah macam ipin. ipin kan suke ayam.. hehe

orang suapkan aku kek.. ko plak cuapkan aku kubis mayonis tu... adeyh. belasah je laa kan?
atas cruise... tym nak balik. seha x dok ngan kitorang. kalaw seha join kali ambik gambaq tym nih., alamat tbalik la cruise kecik niyh.. ha3.

p/s: pening mabuk 'tasik'. cna hampa nak p langkawi naik feri.. naik bot pun dah mabuk. huhu.

Lucky shoes ngan big apple sebagai ending tutup selera pas belasah kfc. Sekali tengok rasa mcam kaki zebra ja kalaw aku pakai. Ha3.

p/s: Nan, kasut baru hg p mana? Hehe.




That was sweet memories between three of us right..?? Tq so much for accompanied me..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kepada semua yg wish birthday aku, thanks jugak.

Qilah, Roziah, Nan, Pujah, An, Iqah, Ara, Umi, Maiyyah, Kak Widad, Apit.

Kak Fa, Shuha, Zarr, Erah, Nisah, Shitah, Syida.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Terima kasih kat semua orang yang telah hadir dalam hidup aku dan menggembirakan hidup aku. Tanpa korang semua.., hidup aku hitam putih ja. X colourful. Thanks sangat2. Aku sayang kat semua...

CERITA DAH ABES..

No comments:

Post a Comment