Tuesday, October 13, 2009

aku x taw rupanya...

Hidup ni mmg complicated. Unpredictable dalam bahasa arabnya.. Hehe. Kadang2 kita ada bakat or minat yg x disedari. Cuma x diekspresikan secara praktikal ja. Cakap senang.. Meh aku buktikan.

I LOVE DRAWING
aku x penah notice aku terer la jugak dalam bidang niyh.. bukan nak perasan.., tapi aku sedaq yg aku ada gak bakat dalam lukis niyh tym aku darjah 2. aku lukis gmbaq salah satu character lam anak2 sidek. adul. perfectly.. mmg cun.. aku cakap cun sebab ada sorang pengawas jaga kls aku cakap. "sape lukis nih? cantik" tym uu cikgu aku da mesyuarat. huhu. tapi.., bab lukis potret orang, aku mmg out. surrender. ha3.

I LOVE ENGLISH LANGUAGE
aku mula start fall in love ngan bi masa aku darjah 5. tu pun disedari setelah sekian lama aku reja dok teriak belajaq bi. aku ingat lagi.., tym aku standard 1.., kalaw ada subjek bi.., aku cukup susah hati. sebab x paham. pas uu.., teyak laa.. waaaaaa.. kalaw ada homework bi lagi laa.. teriak ditambah dengan meraung. siap x maw p sekolah. jenoh jugak mak aku pening. hehe. ampun mama...

I LOVE BASKETBALL
walawpun aku x taw langsung rules basketball.., tapi aku enjoy kalaw tgk NBA. dulu2 kan ada kartun slam dunk. aku x penah missed ah. cuma bila dah naik form 1 aku tinggai sbb aku dok asrama. skill lontaran ngan taktik player tu macam 1 kepuasan kat aku bila aku tengok. (ditambah dengan kekacakan kaede rokawa.. fuiyoo lagi best aku tengok. ha3). tambah2 kalaw depa kutip jaringan 3 mata. pergh.. haa.. kat 8tv dulu2 kan ada game basketball dari 10.00 a.m sampai 12.00 p.m. tym tu mmg aku habaq dah kat mama. jangan kacau aku nak tgk tv. hehe. pasukan hat aku suka mesti aa houston rockets. tracy mc grady mmg vogue habeyh.. satu g yang aku suka pasai basketball.., kita kena lantunkan bola. bunyi dia amazing beb....

I LOVE HANDBALL
rupa2nya.., aku ada bakat men handball.. hehe. alhamdulillah.. skill aku jadi wall ja. nak buh gol mmg aku x terer. x penah lepaih tym training. heheh. tapi kalaw bab sekat org.., "ade kelasssss," kata ikmal syurga cinta. mwahaha. nak wat cna.. tangan pengkaq kalaw buh gol. maybe 2 out of 10 ja kalaw gol pown. 1st year kami main.., we lose.. 4th place laa.. naik 2nd year.., haha.. kami tawan juara kota setaq. 4-0. tu pun tahap player lawan hentam paha ngan pinggang aku laa.. mengeliat jugak aa tahan sakit. (aku jersi no 7. hehe. kira sama ngan cristiano ronaldo ahh.. aku x tiru dia.., dia yg tiru aku.)

I LOVE JOGGING
bagilah trek berapa km pown.., insyaAllah aku bleyh habehkan.. cepat atau lambat ja. tapi kalaw suruh aku sprint.., mintak maap mintak ampun. aku letak jawatan awai2 g. hehe. aku bukanlah juara pecut cm kinah, kiah, ijah. huhu.

I LOVE READING
absolutely aku suka baca. baca ja la apa pown.. minat baca ni kui mendalam bila aku dah gila novel. baca tahap x ingat dunia keliling aku. tya la apa pun tym aku tengah feeling. confirm!! x dak respon langsung. hehe. jenoh marah pupu aku amie ngan dak bilik aku. ampun.. aku sanggup abehkan duit semata2 nak li novel, majalah, or komiks. jenoh telinga aku tahan ngan leteran mama. nak wat cna? aku suka. tapi skg aku dah stop aktiviti beli novel semua tuh. cuma rajin kidnap majalah pupu2 aku. heheh.

I LOVE CLASSIC STORIES
cerita klasik... yg p. ramlee, a.r tompel, aziz satar, sudin blakon.. best aa. hehe. tengok p la banyak kali pun.., aku x boring. ngan lawak x ketahuan depa, it's very interesting. haha. rupanya aku pencinta cerita2 lma... x taw la plak. wahaha.

BALD GUY??
haha. it's very unexpected okay.. aku mmg minat abes kat vin diesel. aura botak dia..., ngan semua filem dia hat lasak abes.. pergh... layan. heheh. xXx, vin the pacifier.., seronok. tgk banyak kali x boring beb.. chris daughtry.. glamer dengan lagu over you ngan it's not over. layannn... sorang g michael rosenbaum. lex luthor laa.. yg lam cita smallville.. sat macam baik, sat macam jahat. hmm.. depa laa bald guy yg aku suka. haha. so? sapa kata botak x dak peminat yg tersendiri..?? huhu.


vin diesel

chris daughtry

lex luthor a.k.a michael rosenbaum

aku rasa la kan.., based apa yg aku tuliyh niyh, apa kata korang check balik?? akan ada 1 benda yang korang suka or minat tanpa korang sedari sebenaqnya dah lama bertapak dalam jiwa..

p/s: apit, kawan hg ada lam blog aku laa..

No comments:

Post a Comment