Friday, September 25, 2009

Macam-macam Ceritasss...

Fiuh... Penat aku 2 3 4 5 6 7 8 menjak niyh.. Ya laa. Ngan raya, open house, pupu aku kawen (2 0rang beb..). Macam2 lagak, perangai, ngan kerenah aku tengok. Hahaha. Pening3. Tapi memang best ah..

AIDILFITRI
Raya.. Memang la seronok.. Sapa x seronok. Masa hari raya.., aku ditugaskan untuk bagi dit raya kat dak2. Eh, eh. Walawpun aku x reja..., aku mampu untuk bagi dit raya. Hehe. Loaded3. Woiii.. Dit Mama Baba aku laa.. Aku TUKANG BAGI dit raya ja. Hahah. La ni.., dit raya dah x menghiasi dompet aku dah.. Wuaa.. (Dah besaq aku ea?? Cam x caya plak. Ha3) Santapan hari raya macam besa laa.. Nasi impit ngan gulai daging ngan tang hun pedas tapi x bpa pedas ngan rendang. Gulp!! Kecoq yaq lioq aku... Tapi raya tahun niyh aku x ambik port sangat.. Sebab aku taw.. Sekali aku pekena nasik impit....., aku payah nak berenti. Aku kesian la kat perut aku.. Wawawa.

OPEN HOUSE
Hari open house.., aku, Baba, ngan Mama mengambil keputusan setelah mengadakan perbincangan serius untuk mengadakannya pada hari raya ke-2. Tok wan punya penat.. Dpd pagi sampai malam. Tym open house ada 2 trip. Walawpun aku x reti masak.., aku cekap di dapoq apa.. Aku cekap potong bahan2 untuk masak. Basuh pinggan?? Bukan tahap cekap.., tapi PRO. Hehe. Kira ok la.. Dpd aku dok cangak melangut.. Trip 1st nasi bukhari + ayam masak pedas + sayoq campoq. Setelah dikenalpasti ayam telah habeyh dalam freezer, plan berubah.. Jeng3. Lalu trip 2nd menu utama adalah nasi bukhari + sambal udang pedas vogue + sayoq campoq special. Pergh.. Trip 2nd memang x tahan.. Sapa hat x pakai lipstik pown bibir jadi seksi. Angkara cabai2 yang memainkan peranan dalam sambal udang. Aku yang makan rasa bengang telinga.. Maw nak pecah gegendang telinga yang sememangnya nipih. Ha3. Kak Chique Peah tahap basuh pinggan sampai paip tcabut laa. Lalu beliau pown menjerit sebab mandi di sinki dapoq. Wargh3. Chique, aku dah kata.. X yah basuh pinggan2 tu. Tinggai ja. Dah hang wat pulown.. Padan muka hang. Kah3. Di kesempatan niyh.., aku mengucapkan berbanyak terima kasih kat seluruh kaum kerabat terutama pupu2 yang telah menghabiskan makanan. Hampa memang mudahkan reja aku ngan Mama basuh periuk. Hahaha.

KAWEN 1 (Abang Medi ngan Kak Hani)
Akan nikah kat Langgar, rumah Kak Hani. Tym depa kawen.., aku x p atas masalah teknikal. Tapi pupu2 aku yang p kata memang gempak. Cuma majlis jadi syahdu sebab Kak Hani nanges.. Habeyh pakat sebak. So far memang ok.. To Kak Hani.., welcome to our family.. Semoga bahagia hingga akhir hayat. Aamin...


Ni pic kawen depa yang sempat aku ambik. Congratulations..

KAWEN 2 (Kak Widad ngan Abang Fakhrul)
Kak Widad niyh adik Abang Medi. Dia akad kat Masjid Zahir. Pown aku x tjengoi gak p kat masjid.. Akad depa pakat gelak sebab masa Abang Fakhrul cium dahi Kak Widad, dia kata hidung dia sakit kena tudung Kak Widad hat muncung keraih. Hahaha. Tapi pic depa aku x dak.. X sempat ambik. Anyway.., sama jugak macam Kak Hani. Welcome to our family eh Abang Fakhrul.. Semoga bahagia sampai akhir hayat. Insya-Allah.. Amin...

Eiysh.. Tengok habeyh pakat2 kawen.. Tertanya2. Bila aku punya turn plak?? Haha. Aku pown nak kawen gak.. Wawawa. *=P (Gatai syiot...)

p/s: gambaq2 sepanjang 'raya' sakan niyh aku x sempat upload sebab x dan nak copy masuk pen drive. Nanti aku upload hampa tengok, jangan x tengok... Heheh. Daa...~~

No comments:

Post a Comment